Η σημασία και η τιμή των ιερών λειψάνων
του π. Μωυσή Αγιορείτου
Μετάδοση αγιασμού δια της αφής του ιερού λειψάνου της Οσίας Παρασκευής της Νέας ή Επιβατινής.
Οι άγιοι της Εκκλησίας μας είναι αυτοί που έφθασαν στον σκοπό της ζωής,
στην απόκτηση του Αγίου Πνεύματος, στη θέωση. Η μυστική ένωση του
ανθρώπου με τον Θεό είναι βεβαίως πραγματική, αλλ’ όμως δεν αποτελεί επ’
ουδενί συμφυρμό Πλάστου και πλάσματος σε μια οντότητα. Ο άνθρωπος
παραμένει με την ελεύθερη προσωπικότητά του, όπως ο Χριστός διατήρησε
ακριβώς τη θεϊκή του φύση, όταν έγινε άνθρωπος.
Η θέωση κατά την Ορθόδοξη Θεολογία αφορά και το σώμα. Αρκετοί άγιοι
γεύθηκαν πλούσια τους καρπούς της ορατής και σωματικής δόξας από αυτή τη
ζωή. Ο άγιος Αρσένιος ο Μέγας εθεάτο από τους μαθητές του να λάμπει το
πρόσωπό του την ώρα της προσευχής. Το πρόσωπο του αγίου Αλεξίου, του
Ανθρώπου του Θεού, έλαμψε όπως το πρόσωπο του αγίου Προφήτου Μωυσέως του
Θεόπτου. Παρόμοια γεγονότα αναφέρονται και στη ζωή αρκετών Αγιορειτών
πατέρων, που φθάνουν ως τις ημέρες μας, όπως των μακαριστών εναρέτων
Γερόντων Ιγνατίου Κατουνακιώτου του Πνευματικού, Αυγουστίνου Φιλοθεΐτου
και άλλων.
Σημεία της θεώσεως του σώματος είναι πέρα από τη λάμψη του προσώπου, η
μετάδοση αγιασμού με την αφή, η μυροβλυσία των τιμίων λειψάνων, η
αφθαρσία, η ευωδία, ο ιδιαίτερος χρωματισμός των οστών, η θαυματουργία
κ.λ.π.
Επειδή πιστεύουμε πως το σώμα αγιοποιείται και μεταμορφώνεται μαζί με
την ψυχή, γι’ αυτό και τιμάμε, προσκυνούμε κι ευλαβούμεθα τα χαριτόβρυτα
τίμια λείψανα των αγίων μας. Τούτο συμβαίνει πριν τη Δευτέρα Παρουσία,
που σημαίνει πως πολύ περισσότερο θα δοξασθούν τότε οι άγιοι
ψυχοσωματικά. Η μεγάλη λοιπόν τιμή που αποδίδουν οι Ορθόδοξοι πιστοί στα
λείψανα των αγίων μας δεν είναι αποτέλεσμα θρησκοληψίας, προλήψεως ή
αγνοίας, όπως νομίζουν ορισμένοι και μάλιστα Ορθόδοξοι που δεν
καταδέχονται ή φοβούνται να τ’ ασπασθούν ή οι αιρετικοί που τ’
απορρίπτουν, τα κρύπτουν ή τα δωρίζουν σ’ εμάς τους "ανοήτους". Η
σημασία και η τιμή των ιερών λειψάνων είναι μεγάλη γιατί πηγάζει από μια
ορθά ανεπτυγμένη θεολογία περί του σώματος και μια βαθειά κατανόηση του
μυστηρίου της Ενσαρκώσεως του Θεού Λόγου και της "εν σώματι"
Μεταμορφώσεως, Αναστάσεως και Αναλήψεώς του.
του π. Μωυσή Αγιορείτου
Πηγή: Η θλίψη του άγχους κι η χαρά της ελπίδος, εκδόσεις Τήνος, 1995.
Πηγή: leipsanothiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου